نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

چشم‌اندازهای گام دوم انقلاب به دست دانش‌آموزان محقق خواهد شد 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: بسیاری از اهداف و چشم‌اندازهای گام دوم انقلاب با دانش آموزان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 14August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه طرح «یاوران ولایت» دانش‌آموزان استان، نوجوانان حاضر در این طرح را پیشتازان عرصه معرفت دانست و اظهار داشت: با شرکت در این طرح باشکوه و ارزشمند، رفتار و منش شما در مسیر ارزش‌های اسلامی رشد پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور برای رشد و شکوفایی، نیروی انسانی بوده و امروز نماد توسعه‌یافتگی هرجامعه، تولید نیروی انسانی کارآمد است.

وی دوره «یاوران ولایت» را فرصتی برای تربیت عبادی و اخلاقی برشمرد و خاطرنشان کرد: فرزندانی متدین و با اخلاق و عامل به دستورات دینی در این طرح پرورش می‌یابد.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» تربیت سیاسی را یکی از حوزه‌های تربیتی مهم دانست و گفت: اهمیت دوره «یاوران ولایت» به لحاظ ایجاد حس وطن‌دوستی، گام بزرگی در تربیت سیاسی به شمار می‌آید.

وی به تاثیر تشکل‌های دانش‌آموزی در نهادینه شدن آموزش‌های دینی اشاره کرد و افزود: بسیج از لحاظ فرهنگ جاری در آن، بهترین مکان برای تعلیم و تربیت دینی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری طرح‌های این چنینی می‌تواند نیرو‌های ارزشمندی برای انقلاب اسلامی و ایران تربیت کند که همان هدف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی بر ضرورت تقویت معاونت پرورشی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز تاکید کرد و افزود: این نهاد‌ها و تشکل‌ها می‌توانند دانش‌آموزان را هم از نظر اعتقادی خوب بار بیاورند و هم در مقابل دشمن نیرو‌های استوار و مفید قرار دهند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بسیاری از اهداف و چشم‌انداز‌های گام دوم انقلاب با دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: خروجی طرح «یاوران ولایت» باید جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی بوده و در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشگام باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: متاسفانه در دوران کرونا این طرح به‌صورت مجازی برگزار شد و مسئولان نتوانستند ارتباط صمیمی و عاطفی با دانش‌آموزان داشته باشند.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم»، نامگذاری این دوره از طرح «یاوران ولایت» به نام شهید همدانی که سرباز پای کار ولایت بود را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار نشان داد که نباید دلبسته تعلقات دنیا بود و خالصانه در راه خدا و اسلام و ولایت قدم برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار